środa, 20 sierpnia 2014

Placek z owocami

Prawie cały miesiąc mamy gości, raz w większej, raz mniejszej ilości i trzeba ich czymś ugościć.
Na początku miesiąca postanowiłam poszukać jakiegoś przepisu na szybkie (i niedrogie :P ) ciasto. Że mamy lato i owoców wszędzie pełno, to warunek drugi był taki, żeby można było dodać do niego owoce. I znalazłam.

Składniki:
* 1 kg owoców,
* 1 kostka margaryny,
* 2,5 szklanki mąki,
* 3 jajka,
* 1/3 szklanki mleka,
* 1 szklanka cukru (ja daje pół),
* 15g proszku do pieczenia,
* kruszonka/cukier puder.

Margarynę rozpuścić i zostawić do ostygnięcia.
Do miski wsypać cukier, wlać margarynę, zamieszać (ja wszystko robie mikserem). Do tego wbić 3 jajka, zamieszać. Do powstałej masy wsypywać mąkę małymi porcjami ciągle mieszając. Na koniec (lub w połowie dodawania mąki) wlać mleko. Na koniec wsypać proszek do pieczenia i dokładnie wymieszać.
Ciasto wylać na blaszkę (ja czasem piekę na papierze do pieczenia, a czasem smaruję blachę margaryną i posypuję bułką tartą), na to ułożyć owoce i przykryć kruszonką.

Piec w temp. 180st. ok. 50min.

Pyszne! W ciągu miesiąca upiekłam już z 3, albo 4 razy. Dwa razy ze śliwkami, raz z jabłkami i wczoraj z brzoskwiniami. :)

1 komentarz:

  1. Zapraszamy do dodania bloga w serwisie zBLOGowani! Mamy już ponad 3100 blogów z 22

    kategorii.

    Należy założyć konto jako bloger i w 2 krokach dodać bloga do serwisu. Nasz robot sam

    pobiera aktualne wpisy i prezentuje je tysiącom użytkowników, którzy codziennie

    korzystają ze zBLOGowanych. Dla blogera to korzyść w postaci nowych czytelników i

    większego ruchu na blogu.

    Serdecznie zapraszamy! :-)

    OdpowiedzUsuń