poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Stefanka z kaszą manną

Babski weekend za nami. Było świetnie.
Jako, że gościłam wszystkich w piątek po południu, to trzeba było obmyślić menu.
Teraz poznacie tę słodką tajemnicę. :-)
Dziś przepis na inną wersję stefanki.

Składniki:
* paczka herbatników,
* 1l. mleka,
* 1 1/4 szklanki kaszy manny,
* 2 łyżki ciemnego kakao,
* 1 szklanka cukru,
* 2 łyżki cukru waniliowego,
* 250g masła lub margaryny,
* polewa czekoladowa,
* garść wiórków kokosowych.

3/4 litra mleka zagotować z cukrem, cukrem waniliowym i masłem. W pozostałym mleku rozmieszać kaszę i stopniowo wlewać do gotującego się mleka. Dodać kakao, wymieszać.

W blaszce wyłożyć spód herbatnikami. Na to wylać ciepłą masę z kaszy, wyrównać i przykryć herbatnikami. Gotowe ciasto odłożyć do schłodzenia. Polać polewą i posypać wiórkami.

W mojej wersji na wierzchnią warstwę herbatników dałam bitą śmietanę, posypałam wiórkami i posypką czekoladową.

Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Pyszna jest;) A co w niej innego niż zwykle?:P Ta śmietana na wierzchu? Mmm czemu mnie nie zaprosiłaś?:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Za ciekawe propozycje na blogu nominuję Cię do nagrody Libster blog Award, po odbiór zapraszam tutaj: http://poezja-smakow.blogspot.com/2014/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecamy odwiedzić facebooka Bakalland. Wydaje nam się, że po takim oryginalnym przepisie ma Pani realne szanse na wygranie obecnego konkursu na klasycznego mazurka wielkanocnego. A to dopiero początek inicjatyw dla polskiej blogosfery!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobne jadłam jak byłam mała :) Pychota, przypomniałaś mi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie robię tą Stefankę . Mama I.

    OdpowiedzUsuń